Co možná nevíte o vozech Škoda?
Není žádným překvapením, že u českých motoristů nejvíce boduje domácí Škoda. Zatímco manažeři volí modely Superb, případně Octavia, na vesnicích stále dominují nestárnoucí Škoda Felicia. Autobazar Škoda pak nabízí prakticky jakýkoliv vůz – od kompaktního modelu Citigo až po robustní Škodu Yeti.
Škoda Felicia je nejúspěšnější
Nejedna vesnice dnes vypadá jako takový „felicialand“. Doba pokročila a někdejší záplavu stodvacítek nahradil modernější model. Felicií, která už nesla známky působení koncernu Volkswagen v Mladé Boleslavi, se vyrobilo více než tři miliony kusů. Jaká je vlastně historie, kterou prošlo nejúspěšnější auto Škodovky?.
Předně je na místě zmínit, že Škoda Felicia není nijak nový model, stejný název nesly už sportovní kabriolety v šedesátých letech. Po více než třiceti letech přišel nástupce modelu Favorit. I když Felicia nebyla tak výrazným krokem dopředu jako právě Favorit nebo poté model Fabia, nabídla bohatou výbavu za skvělou cenu a tak se stala enormně oblíbeným modelem v českých garážích.
Lákavé byly také tři karosářské verze – první přišel hatchback, který se mimochodem stal základem pro úspěšný vůz v rallye. Následovala verze kombi s velkým zavazadlovým prostorem a také pick-up, který si oblíbily stovky živnostníků.
Moderní technologie hýbou světem
Felicia pochopitelně nemá spoustu moderních technologií, které míří i do vozů Škoda. Ty přicházejí až v posledních rocích. Miliardové investice do vývoje přináší vyšší možnosti, co se využití IT v automobilovém průmyslu týká.
Klasické dotykové ovládání přes dotykové panely je dnes již standard. Nejnovější modely mladoboleslavské automobilky už zvládají jednoduché ovládání hlasem nebo třeba i gesty. Mobilní internet je již samozřejmostí, cestující tak mohou být on-line i na cestách a to i v případě, že zrovna nemají po ruce smartphone nebo tablet.
Cestování zpříjemňuje spousta pomocníků, ať už jde o adaptivní tempomat, u vybraných modelů i pohon všech čtyř kol nebo automatická převodovka. Škoda Superb pak má i řízení s progresivním účinkem a regulaci světlé výšky vozu přizpůsobované dle naložení zavazadlového prostoru. A co víc, všichni ti elektroničtí pomocníci jsou už tak daleko, že řidič vůbec nemusí mít volant v rukou a šlapat na pedály. Může si tak během cesty do práce přečíst noviny nebo vyřešit maily.
Článek Co možná nevíte o vozech Škoda? byl publikován 30. srpna 2016 v 21.45 v rubrice PR články. Autorem článku je Martin Singr. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Kola dělají auto 24.06.2021 00.00
- Kola dělají auto krásným 22.08.2018 23.45
- Může být ojeté auto lepší než nové? 19.12.2013 13.45
- Dayton DW510 moc řidičů nezná. Je to škoda? 03.03.2012 00.00
- Renault Twingo: Auto, za kterým se otočí i žena 07.07.2016 21.45
Top 10
- Goodride SW608 si řidiči chválí. Dá se jim věřit?
- Sailun: Mladý čínský výrobce se snaží
- Autoklub ČR radí: Pneu Nankang nebrat
- BestDrive Winter: Novinka letošní zimy
- Pneumatik Torque vznikají ročně miliony
- Výměna kol svépomocí není žádná věda
- Indický výrobce Apollo je mladý a ambiciózní
- DMACK: Motorsportem k progresivnímu růstu
- Stojan na pneumatiky: zbytečnost nebo šikovný pomocník?
- Co se starými pneumatikami? Zkuste výkup!
Tagy
testování zimních pneumatik hustění pneumatik Continental pojištění Torque půjčovna automobilů Sailun výkup pneumatik Goodyear Goodride
Doporučujeme
Vybírejte pneumatiky chytře. I levnější pneumatika bez marketingu může být kvalitní a bezpečná. 100% objektivní testy a recenze pneumatik od vás, řidičů.