Diagnostika řídicích jednotek pro kamiony
Člověk má mozek, auto zase řídicí jednotku motoru. Funguje jako malý počítač, řídí a optimalizuje chod každého systému, který se v automobilu nachází, tedy brzd, motoru, ABS, klimatizace, převodovky atd.
Dnešní automobil typicky obsahuje stovky nebo tisíce zařízení a kilometry kabelů, jimiž je všechno pospojováno. Sem tam se samozřejmě stane, že se něco pokazí. Jedinou šancí, jak zjistit, kde je problém, je diagnostika řídicích jednotek.
Diagnostika a oprava řídicí jednotky
V dřívějších dobách se poškození řídicích jednotek objevovala z důvodu nedokonalosti výrobku, nekvalitních dílů apod. Někdy je řídicí jednotka tak poškozená, že už ji opravit nelze. V takovém případě odborníci vytvoří její klon, tedy vezmou všechny informace (kompletní software pro řízení motoru, data imobilizéru a zabezpečení vozidla) a přenesou je do nové řídicí jednotky.
Chipování aneb úpravy řídicí jednotky
S řídicí jednotkou souvisí taktéž chipování, tedy zvyšování výkonu. Tímto způsobem se upravuje i řídicí jednotka pro kamiony. Chipování kamionu může přinést zvýšení kroutícího momentu v nízkých otáčkách a snížení spotřeby. U kamionu to znamená úspory v řádech desítek tisíc ročně.
Kódování řídicí jednotky jako přizpůsobení
Setkat se můžete i s termínem kódování řídicí jednotky. Tím označujeme vlastně její přizpůsobení výbavě vozidla. Může se například deaktivovat signalizace zapnutí bezpečnostních pásů nebo, je-li vaší doménou rychlá mezinárodní přeprava zboží, aktivovat „USA denní svícení“. Odborníci dokáží řídicí jednotku naučit, co potřebujete. Obraťte se třeba na společnost MTE, s.r.o., která se touto problematikou zabývá. Stačí si domluvit návštěvu, celý proces netrvá více než pár hodin.
Paměť závad automobilu
A ještě jednu důležitou informaci jsme nezmínili. Řídicí jednotka funguje jako jakási paměť toho, co se v automobilu děje. Ukládají se do ní závady, tudíž není nutné zdlouhavě zkoumat, co se v automobilu děje. Stačí se spojit s řídicí jednotkou. Vozidlo se přes diagnostický konektor připojí k počítači a tam se díky speciálnímu softwaru vyčte, kde je potíž.
Článek Diagnostika řídicích jednotek pro kamiony byl publikován 30. září 2021 v 22.15 v rubrice Informace. Autorem článku je Petra Havlíková. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Na co si dát pozor při koupi ojetého vozu 02.09.2015 17.00
- Důležitost a význam měření 22.07.2016 15.00
- Jak vypadá „čínský“ Kodiaq? Škoda oficiálně představila své SUV! 12.05.2017 22.15
- Regenerace DPF filtru a co byste o ní měli vědět 29.09.2021 21.45
- Pneumatiky - co vše by jste měli vědět před nákupem 14.11.2010 11.00
Top 10
- Goodride SW608 si řidiči chválí. Dá se jim věřit?
- Sailun: Mladý čínský výrobce se snaží
- BestDrive Winter: Novinka letošní zimy
- Autoklub ČR radí: Pneu Nankang nebrat
- Pneumatik Torque vznikají ročně miliony
- Výměna kol svépomocí není žádná věda
- DMACK: Motorsportem k progresivnímu růstu
- Stojan na pneumatiky: zbytečnost nebo šikovný pomocník?
- Protektory: levná volba pro ty, kteří nejezdí denně
- Indický výrobce Apollo je mladý a ambiciózní
Tagy
testování zimních pneumatik hustění pneumatik Continental pojištění Torque půjčovna automobilů Sailun výkup pneumatik Goodyear Goodride
Doporučujeme
Vybírejte pneumatiky chytře. I levnější pneumatika bez marketingu může být kvalitní a bezpečná. 100% objektivní testy a recenze pneumatik od vás, řidičů.