Continental CrossContact Extreme E zvládne cokoliv
Sponzorované odkazy:
Společnost Continental coby oficiální dodavatel představil pneumatiku, kterou budou letos používat účastníci série závodů Extreme E. Pro běžné řidiče však zatím není.
Pneumatiky s příznačným názvem Continental CrossContact Extreme E vycházejí z UHP pneumatik CrossContact, které jsou určené pro vozy SUV. Podle výrobce poskytuje toto obutí perfektní výkon ve všech klimatických pásmech a na jakémkoli povrchu.
Pneumatiky v závodech jsou vždy vystaveny náročným podmínkám a v seriálu Extreme E to platí minimálně dvojnásob. Obutí aut musí při závodech zvládnout situace jako extrémní akcelerace, vysoké rychlosti a to i v zatáčkách, smyky nebo skoky, to vše výhradně s SUV elektromobilem ODYSSEY 21. Rozměry tohoto vozu z dílny společnosti Spark Racing Technology se sice příliš neliší od běžných vozů kategorie SUV, pod kapotou ale má 550 koní. V kombinaci s hmotností jen 1 650 kilogramů zrychlí z nuly na sto kilometrů v hodině za čtyři a půl vteřiny, zároveň zvládá výrazný sklon terénu až pětapadesát stupňů.
Continental uvádí, že závodní pneumatiky CrossContact Extreme E nabízí maximální stabilitu a odolnost i v těch nejnáročnějších podmínkách, jaké panují například v amazonských pralesích nebo na ledovcích v Patagonii. „Svými vlastnostmi překonávají všechny pneumatiky pro osobní automobily, které společnost Continental kdy vyrobila,“ popisuje výrobce a odkazuje na parametry – průměr pneumatiky je 37 palců, šířka 12,5 palce a obouvá se na sedmnáctipalcový ráfek.
Běhounová směs byla vyvinutá speciálně pro tuto pneumatiku a dezén nabízí ideální kombinaci záběrových žeber a drážek. Má i zesílenou kostru a během procesu následujícího po vulkanizaci dostává bočnice nevšední barevný design. „Tato pneumatika má navíc v ramenní oblasti zcela nový typ dezénu, který tvoří robustní propojení mezi běhounem a bočnicí,“ vysvětlil Anuj Jain, inženýr z oddělení vývoje pneumatik společnosti Continental.
Motoristé, kteří by si chtěli tyto pneumatiky obout i na svůj vůz, mají minimálně prozatím smůlu. Continental je totiž přesvědčený, že špičkové parametry a výkon pneumatik CrossContact Extreme E nemá v běžném provozu žádné uplatnění. Nicméně jak již bylo naznačeno v úvodu, existuje alternativa, referenčním modelem při vývoji závodní speciálky byl model Continental CrossContact. Tato pneumatika se nabízí pro ráfky o průměru až třiadvacet palců a v šířce až 315 milimetrů. Dovoluje až třistakilometrovou rychlost. „Po technické stránce jsme narazili na výzvu, jak přizpůsobit dezén běhounu, bočnici a celkovou konstrukci vysokým nárokům rozmanitých lokalit, ve kterých se odehrávají závody Extreme E,“ dodal Anuj Jain.
Závody série Extreme E se pojedou bez nadsázky po celém světě, často daleko od civilizace. Konkrétně by měly začít první dubnový víkend v Saúdské Arábii, na konci května by se mělo jet v Senegalu. Následovat bude Grónsko na konci srpna, o dva měsíce později Brazílie a vše skončí uprostřed prosince v další exotické destinaci a názvem Tierra del Fuego.
Pneumatiky Continental CrossContact Extreme E jsou určeny výhradně pro závodní speciály. Foto: www.continental-tires.com Pneumatiky Continental CrossContact Extreme E jsou určeny výhradně pro závodní speciály. Foto: www.continental-tires.com
Článek Continental CrossContact Extreme E zvládne cokoliv byl publikován 28. února 2021 v 00.00 v rubrice Informace. Autorem článku je Martin Singr. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Continental CrossContact UHP: I vozy 4x4 jezdí rychle 11.10.2012 00.00
- Continental - prémiové pneumatiky z Hannoveru 24.06.2011 00.00
- Budoucnost? Continental sází na pampelišky 24.06.2019 00.00
- Testy rozhodly: Nejlepší je Continental 25.03.2012 00.00
- Continental má pneumatiku, která využívá staré PET lahve 30.06.2022 00.00
Top 10
- Goodride SW608 si řidiči chválí. Dá se jim věřit?
- Sailun: Mladý čínský výrobce se snaží
- BestDrive Winter: Novinka letošní zimy
- Autoklub ČR radí: Pneu Nankang nebrat
- Pneumatik Torque vznikají ročně miliony
- Výměna kol svépomocí není žádná věda
- DMACK: Motorsportem k progresivnímu růstu
- Stojan na pneumatiky: zbytečnost nebo šikovný pomocník?
- Protektory: levná volba pro ty, kteří nejezdí denně
- Indický výrobce Apollo je mladý a ambiciózní
Tagy
testování zimních pneumatik hustění pneumatik Continental pojištění Torque půjčovna automobilů Sailun výkup pneumatik Goodyear Goodride
Doporučujeme
Vybírejte pneumatiky chytře. I levnější pneumatika bez marketingu může být kvalitní a bezpečná. 100% objektivní testy a recenze pneumatik od vás, řidičů.