Bridgestone Ecopia H002: I velká auta mohou šetřit

Tagy:  Bridgestone Ecopia H002, novinka, nákladní, ekologie, úspory

Sponzorované odkazy:

Bridgestone Ecopia H002: I velká auta mohou šetřit

Japonský pneumatikářský gigant uvedl nedávno na trh kompletní sortiment velikostí nové generace ekologicky zaměřených pneumatik pro nákladní vozy. Jak by se dalo čekat, tato verze disponuje lepšími parametry než její předchůdce.

Podle odhadů jsou provozní náklady dálkových flotil z třiceti procent jen za palivo. Vedle toho se stále zpřísňuj emisní normy Evropské unie a v neposlední řadě se všichni snaží dělat silniční provoz více bezpečný a to i ve špatných povětrnostních podmínkách. Na všechny tyto výzvy odpovídá nová generace řady pneumatik Ecopia od Bridgesotne.

Nejnovější generace pneumatik Ecopia nabízí firmám možnost ušetřit. Podle výrobce vyniká ještě lepší palivovou účinností a trakcí za mokra. Využívá totiž inovativní koncept vzorku a nově vyvinutou směs. Tím se firmám vyplatí, protože pneumatiky spotřebují méně paliva při zachování životnosti. Úspora paliva prý není ani na úkor přilnavosti na mokré vozovce.

Podle výrobce dosahuje tato pneumatika nejlepší palivové účinnosti ve své třídě. Ať už jsou obuty na řízené, pohonné nebo přívěsové nápravě, její hodnocení dle EU štítku je vždy stejné a to A. Podle výrobce by při použití těchto pneumatik mohla průměrná flotila jezdící dlouhé vzdálenosti ušetřit ročně více než dvě stě tisíc Eur, tedy nějakých pět milionů korun ročně jen na nákladech za palivo. Emise CO2 by se zároveň snížily o 546 tun rok co rok. „Nová řada Ecopia je nejnovější iniciativou v holistickém přístupu společnosti Bridgestone k maximalizaci palivové účinnosti svých zákazníků v oblasti vozového parku,“ uvádí výrobce a zmiňuje technologie jako patentovanou Bandag FuelTech, systém sledování pneumatik Tirematics nebo komplexní službu správy pneumatik pro komerční vozový park, Total Tire Care.

Dalším benefitem pak je, že nejnovější generace pneumatik Ecopia udržují vozy v bezpečí i ve velmi náročných podmínkách za mokra. Při tvrzení o nejlepší trakci za mokra ve třídě se Bridgestone odkazuje na testy společnosti TÜV SÜD. Od ní má také certifikaci za kvalitu a bezpečnost pro každý druh. Co se týká EU štítku, ten přilnavost hodnotí písmenem B na řízené, pohonné a přívěsové nápravě. Díky značkám 3PMSF a M + S lze pneumatiky používat jako zimní a majitelé flotil tak mohou být v klidu po celý rok.

Je zajímavé, že pneumatiky pro řízenou, pohonnou a přívěsovou nápravu mají každá zcela jiný vzorek, a přeci nesou stejný název. Jedna z nich má vcelku elegantní vzorek,který má uprostřed běhounu zvláštní vlnovku napříč obvodovým drážkám, další se podobá zimní pneumatice a třetí z nich se naopak vyznačuje velmi strohým drážkováním.

Ač mají stejný název, jsou pneumatiky Bridgestone Ecopia H002 pro řízenou, pohonnou a přívesovou nápavu rozdílné. Foto: www.bridgestonenewsroom.euAč mají stejný název, jsou pneumatiky Bridgestone Ecopia H002 pro řízenou, pohonnou a přívesovou nápavu rozdílné. Foto: www.bridgestonenewsroom.eu

Bridgestone Ecopia H002 byla uvedena na trh v září 2018 v pěti základních rozměrech, kompletní řada pro dálkovou dopravu pak byla doplněna během roku 2019, v ten rok přišla na trh i šedesátipalcová série. „Nové pneumatiky Ecopia H002 byly společně vytvořeny a vyzkoušeny během více než 14 milionů kilometrů u klíčových zákazníků vozového parku v celé Evropě,“ řekl na adresu pneumatik Paolo Ferrari, generální ředitel a prezident Bridgestone EMEA.

Konkurencí pro Bridgestone Ecopia H002 mohou být například pneumatiky Continental Ecoplus HD3, Pirelli TH:01, Michelin X-Line Energy D2 nebo Goodyear Fuelmax D.

Článek Bridgestone Ecopia H002: I velká auta mohou šetřit byl publikován 30. dubna 2020 v 00.00 v rubrice Informace a Nákladní pneu. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...