Jaké pneumatiky vybrat pro veterána?
Jestli je skupina aut, které se vyplatí jako investice, tak jsou to jednoznačně veteráni. Auta starší čtvrt století skýtají značný potenciál. Nejen, že jejich cena už nebude dále klesat, u některých už má naopak prudce vzestupnou tendenci.
Zatímco ještě před pár lety bylo na silnicích nespočet „stodvacítek“ a byly k mání i za odvoz, dnes ceny těch zachovalých často atakují i sto tisíc a budou čím dál cennější. Kupují se zachovalé vozy i „vraky“, které pak slouží jako zdroj cenných náhradních dílů. Škodovek je totiž stále méně a zájem o ně roste.
Nicméně proč zůstávat při zemi? Na internetu lze najít skutečně skvostné veterány na prodej. Je libo Ford Mustang z roku 1965, Mercedes-Benz 450 SL s rokem výroby 1974 nebo Rolls Royce Silver Wraith LWB o pět let mladší? Můžete je mít. Počítejte však s tím, že cenovka je vyšší než u mnoha nových vozů.
Mít veterána s sebou pak nese nejen radost a obdivné pohledy okolí, ale i starosti. Týká se to zejména náhradních dílů, některé se špatně shání. Přestože automobilky musí náhradní díly vyrábět ještě nějaký ten rok poté, co skončila sériová výroba daného vozu, i tato doba už dávno minula.
Po jakých pneu sáhnout?
Co se týká pneumatik, není situace o mnoho lepší. Pokud zrovna nemáte Ford T, samozřejmě lze i veterána obout do moderních pneumatik. Jejich vlastnosti budou dokonalejší, v případě správně zvoleného rozměru nebude problém ani na STK, ale marná sláva, není to prostě ono. Veterán by měl mít i „správné“ pneumatiky. Snad nikdo si nedělá iluze o tom, že by guma vyrobená v sedmdesátých letech vydržela dodnes a co víc, stále ještě fungovala. Naštěstí je však oblast veteránů tak výrazná, že se dají sehnat pneumatiky s rokem výroby 2018, ale k nerozeznání od těch padesát let starých.
Bude možná trochu problém sehnat je od výrobce Barum, Matador nebo Sava, kteří tak jsou tak nějak spjaty s vozovým parkem socialistického Československa, ale někdy prostě člověk musí udělat kompromis. Ostatně, když je vůz v prvotřídním stavu, na pneumatiky nikdo až tak nekouká. Zaujmou, jen když jsou jako pěst na oko. To platí nejen u automobilů, ale i motocyklů. Tam k některým kouskům neodmyslitelně patří pneumatiky s bílou bočnicí. I to se dá sehnat, záleží na vkusu majitele.Veternáni nejezdí jen v běžném provozu. Lze je vidět i na závodních tratích. Foto: Martin Singr
Článek Jaké pneumatiky vybrat pro veterána? byl publikován 23. října 2018 v 22.30 v rubrice PR články. Autorem článku je Martin Singr. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Top 10
- Goodride SW608 si řidiči chválí. Dá se jim věřit?
- Sailun: Mladý čínský výrobce se snaží
- BestDrive Winter: Novinka letošní zimy
- Autoklub ČR radí: Pneu Nankang nebrat
- Pneumatik Torque vznikají ročně miliony
- Výměna kol svépomocí není žádná věda
- DMACK: Motorsportem k progresivnímu růstu
- Stojan na pneumatiky: zbytečnost nebo šikovný pomocník?
- Protektory: levná volba pro ty, kteří nejezdí denně
- Indický výrobce Apollo je mladý a ambiciózní
Tagy
testování zimních pneumatik hustění pneumatik Continental pojištění Torque půjčovna automobilů Sailun výkup pneumatik Goodyear Goodride
Doporučujeme
Vybírejte pneumatiky chytře. I levnější pneumatika bez marketingu může být kvalitní a bezpečná. 100% objektivní testy a recenze pneumatik od vás, řidičů.