Nové pneu potřebují i stavební stroje

V konci zimního období vždy rapidně vzrůstá návštěvnost pneuservisů. Je to známka toho, že se blíží datum, kdy je dle legislativy nutno přezout ze zimních na letní. I když se najdou tací, co jezdí na zimních pneu po celý rok, anebo značnou část roku. Většinou proto, aby pneu tak zvaně „dojeli“ a na zimu mohli zakoupit nové.
Naše legislativa nařizuje mít v období od 1. listopadu do 31. března povinně na automobilu nazuty zimní pneumatiky. A to v případě, že se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, anebo je díky počasí a povětrnostním podmínkám předpoklad, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza. Což znamená, že je povinností řidiče obout na vozidlo zimní pneumatiky, pokud sníh či led na silnici již leží, nebo by dle počasí na vozovce ležet mohl.

Ale pneumatiky nejsou jen o sezónním přezouvání. Někdy je nutno přezout i mimo dané období prostě proto, že desén již tloušťkou vůbec neodpovídá tomu, čemu by měl. A přezouvat je nutno z mnoha důvodů. A přezutí potřebují i pracovní stroje.

Pro ně jsou určeny speciální stavební pneumatiky. Třeba pneumatika 10–16,5 s ochranou vrstvou mezi boky dezénu. Všechny stavební pneumatiky jsou určeny pro konkrétní využití v určitém provozu. Obouvají je pracovní stroje jako třeba vysokozdvižné vozíky, nebo stavební a zemní stroje jako jsou traktorbagry, mobilní jeřáby, či pásová minirypadla.

Mezi nejkvalitnější stavební pneumatiky, k nimž se řadí rovněž odolná pneumatika 12–16,5 patří značky Michelin, Camso, Galaxy nebo ATG Tires. Jejich stavební pneumatiky patří k sortě velmi odolných pneumatik právě pro pestrou škálu stavební a zemědělské techniky do těžkých provozů.

Stavební pneumatika 16,9 – 28 se využívá na stroje značek Caterpillar, JCB, New Holland, Komatsu, Terex nebo MF. Stejně jako všechny ostatní stavební pneumatiky se vyznačují dlouhou životností, odolností proti opotřebení, průrazům i vysokou stabilitou v provozu. Jedná se o ucelenou řadu typů.
Zdroj foto: Cematshop.sk
Článek Nové pneu potřebují i stavební stroje byl publikován 22. března 2018 v 22.15 v rubrice Nákladní pneu a PR články. Autorem článku je Pavla Jelínková. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Pneumatiky na traktor 25.02.2016 21.45
- 4 tipy na zimní pneumatiky 22.11.2017 17.30
- Stojan na pneumatiky: zbytečnost nebo šikovný pomocník? 13.04.2012 00.00
- Semperit - pneumatiky připravené na alpské podmínky 20.07.2011 00.00
- Je čas přezout na zimní pneumatiky 20.10.2010 15.00
Top 10
- Co se starými pneumatikami? Zkuste výkup!
- Autoklub ČR radí: Pneu Nankang nebrat
- Goodride SW608 si řidiči chválí. Dá se jim věřit?
- Sailun: Mladý čínský výrobce se snaží
- Tigar: Srbská šelma v českých pneuservisech
- Dayton DW510 moc řidičů nezná. Je to škoda?
- CEAT - pneu z Indie
- Goodyear - největší výrobce pneumatik na světě
- Krátkodobý pronájem vozu
- Pneumatik Torque vznikají ročně miliony
Tagy
testování zimních pneumatik hustění pneumatik Continental pojištění Torque půjčovna automobilů Sailun výkup pneumatik Goodyear Goodride
Doporučujeme
Vybírejte pneumatiky chytře. I levnější pneumatika bez marketingu může být kvalitní a bezpečná. 100% objektivní testy a recenze pneumatik od vás, řidičů.