ADAC testoval zimní pneu, jaké uspěly?

Tagy:  test, ADAC, zimní pneu, Pirelli, Dunlop, Bridgestone, Continental, Esa-Tecar, sucho, mokro, led, hlučnost, výdrž

Sponzorované odkazy:

ADAC testoval zimní pneu, jaké uspěly?

Letošní relativně teplý listopad hraje do karet těm, kteří zatím nepřezuli. Pokud stále nemáte vybráno, jaké pneumatiky na zimu pořídit, možná pomohou testy, které před letošní zimou udělal německý autoklub ADAC.

Opět Continental

Nejprve se podíváme na test pneumatik v rozměru 195/65 R15, což je velmi oblíbený rozměr – obouvají ho majitelé Škody Fabia, VW Golf, nebo třeba Fordu Focus. Nepřekvapí, že vítězem testu 16 dezénů se stala pneumatika Continental WinterContact TS 860. Loňská novinka vítězí snad ve všech testech, do kterých je vybrána a to dokazuje její kvality. ADAC vyzdvihuje nejlepší chování na mokru a po Nokianu je druhá nejlepší na sněhu, což je pro zimu klíčové. Pneumatika prakticky nemá slabé stránky, narozdíl od konkurence. Na druhou stranu jsou ale jedny z nejdražších.

Další dvě místa na stupních vítězů jsou však trochu překvapením – méně známá Esa-Tecar Super Grip 9 dokonce nabízí nejnižší spotřebu paliva ze všech vzorků a je druhá. Třetí místo pak patří spíše budget modelu Kleber Krisalp HP3. Kromě vlastností zde zaujme nízká cenovka a nabízí tak nejlepší poměr cena:výkon, třebaže je trochu hlučnější. Čtvrtá skončila nejúspornější pneumatika testu Dunlop SP Winter Response 2, která je skvělá na mokru a sněhu, má však slabší stránky na suchu.

Dále se umístily modely Goodyear UltraGrip 9, Hankook i*cept RS2 W452, Vredestein Snowtrac 5, Yokohama W.drive V905, Falken EuroWinter HS01 a desítku uzavírá Firestone Winterhawk 3. Překvapivě nízko se naopak umístily jedenácté Nokian WR D4, které byly slabší na mokru a patnácté Michelin Alpin 5 (ty však mají nejnižší opotřebení), které příliš nepřesvědčily na sněhu. Je to dáno metodikou posuzování od německého autoklubu (vybírá se nejhorší známka ze všech testů na daném povrchu, nikoliv průměr), přesto jsou obě tyto pneumatiky “uspokojivé”. Nicméně i poslední Semperit Master-Grip 2 byla ještě “dostatečná”.

Pro SUV? Dunlop

Druhý test byl zaměřen na obutí pro SUV, tedy rozměr 215/65 R16 (rozměr např. Pro Dacii Duster , VW Tiguan nebo Mitsubishi ASX) a zde zvítězila Dunlop Winter Sport 5. Pneumatika se umisťuje v popředí různých testů s železnou pravidelností, prvních míst ale zatím má poskrovnu. Za vítězství vděčí vyrovnaným vlastnostem, skvělá je na mokru (nejlepší z testovaných pneu) a ledu (druhá nejlepší v testu). Zkrátka ideální pneumatika do podmínek české zimy, která je sice na prémiovou pneumatiku poměrně hlučná, ale to se dá opomenout.

Na druhém místě skončila americká BF Goodrich, která boduje mimo jiné cenou a vlastnostmi na sněhu. Skvělý poměr cena:výkon nabízí i Sava Eskimo HP2 na šestém místě a nebo devátá Fulda Kristall Control HP2, obě v testovaném rozměru za méně než dva tisíce. Třetí místo pak obsadil spolu s cenou za nejnižší spotřebu Goodyear UltraGrip Performance Gen-1.

Jaké pneumatiky se hodí pro nadcházející zimu? Tuto otázku si položil také ADAC. Foto: Martin SingrJaké pneumatiky se hodí pro nadcházející zimu? Tuto otázku si položil také ADAC. Foto: Martin Singr

Jelikož se Continental WinterContact TS 860 v tomto rozměru nevyrábí, zastupoval zde německou značku starší model TS 850P SUV, ale nijak nezářil, obsadil sedmou příčku, přesto byl lepší než Hankook nebo Pirelli. Rozdíly mezi pneumatikami ale nebyly nijak velké, zmiňme snad jen pneumatiku Nankang NK Snow 2, která je na posledním místě s hodnocením “nedostatečná”. Její chování na mokru je prý katastrofické a tak je radno se jí velkým obloukem vyhnout.

Máte už jasno, jaké pneumatiky pro letošní zimu pořídíte?

Článek ADAC testoval zimní pneu, jaké uspěly? byl publikován 6. listopadu 2017 v 00.00 v rubrice Informace a Zimní pneu. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...