ContiForceContact: Stvořena pro závodní okruhy

Tagy:  Continental, ContiForceContact, výkonná, prémiová, závodní okruh, bezpečnost

Sponzorované odkazy:

ContiForceContact: Stvořena pro závodní okruhy

Continental nabízí obutí pro jízdu až na samém limitu. ContiForceContact jsou to nejlepší, co lze obout na prémiové výkonné vozy. Není divu, že se nabízí pouze v rozměru 20“.

Pneumatika ContiForceContact dle výrobce nabízí skvělou stabilitu a vynikající ovladatelnost na mokru, optimální přesnost a maximální záběr v extrémních jízdních podmínkách a vynikající přilnavost na suchém povrchu.

Díky příčným drážkám má pneumatika lepší handling v zatáčkách stejně jako přilnavost, přesné řízení a předvídatelné vlastnosti. Na mokrém povrchu pak pomáhá povrchově upravený oxid křemičitý spolu s širokými obvodovými drážkami a obousměrnými drenážními drážkami po celém obvodu.

Vzorek pneumatik je uzpůsoben pro vlhké podmínky (vylisování do hloubky 6/32“), na suchou silnici je možné je „oholit“ na 4/32“. Vzniknou z nich slicky, výkonnost vzroste, ale výrazně se sníží životnost. Nicméně to je zrovna údaj, který jde na závodním okruhu stranou. Jen zajet co nejlepší čas, o to zde kráčí.

Uvnitř pneumatiky je dvěma ocelovými pásy vyztužený polyamid pro lepší využití kontaktní plochy běhounu a eliminaci deformace styčné plochy během agresivního používání, ať už jde o zrychlení, zatáčení, brzdění nebo jízdy maximální rychlostí.

Pozitivní vliv na handling a výkonnost má patentovaná směs Black Chilli. Díky použití speciálních pryskyřic se zvýšila lepivost k suchému povrchu a to po celou životnost pneumatiky. Pneumatika tak má velmi předvídatelné vlastnosti. Je určena zejména pro ostrou jízdu na závodním okruhu, však také vývoj probíhal na světoznámém Nürburgringu. Její spolupráce s vysoce výkonnými vozy je vynikající.

Zvyšuje se kontakt mezi pneumatikou a vozovkou na mikroskopické úrovni. Tato směs byla vyvinuta speciálně pro přední a zadní pneumatiky, specifika asymetrického vzorku s daným dezénem velkých bloků s robustními bočními ramenními bloky. Díky tomu poskytuje maximální možný přenos síly.

ContiForceContact jsou to nejlepší, co lze obout na výkonné vozy. Na mokru ale nejsou ideální. Foto: www.continental-pneumatiky.czContiForceContact jsou to nejlepší, co lze obout na výkonné vozy. Na mokru ale nejsou ideální. Foto: www.continental-pneumatiky.cz

Na vodě radši zpomalte

Continental však jedním dechem dodává, že ContiForceContact není vhodná na extrémně mokrou vozovku, o stojící vodě ani nemluvě. V případě, že řidiče zaskočí změna podmínek, měl by výrazně snížit rychlost a nějak vodou „proplout“, zejména ve chvílích, kdy už pneumatiky ContiForceContact nejsou nejnovější. Na její použití můžete rovněž zapomenout v zimních podmínkách – led, sníh a teploty okolo bodu mrazu rozhodně nejsou to pravé pro ní.

Na to je třeba myslet i během skladování – během zimních měsíců by měla být uskladněna v interiéru při teplotě v plusových hodnotách. Rovněž by se podle podmínek záruky neměly tyto pneumatiky dlouhodobě skladovat ve stojanech pneumatik a neměly by přijít do styku s rozpouštědly maziva, palivy a dalšími chmickými výrobky. Majitelé by se měly vyvarovat také emisím ozónu ze zařízení jako jsou transformátory, elektromotory a podobně. Není to jako „obyčejné gumy“, které motorista hodí do rohu garáže a že tam mrzne mu ani moc nevadí.

Pneumatiky pro závodní okruhy, se kterými se dá vyjet i na běžné silnice, samozřejmě vyrábí i konkurenční značky, za všechny lze jmenovat značky s bohatými zkušenostmi z motoristického sportu a jejich „klenoty“ – Michelin Pilot Cup 2 nebo Bridgestone Potenza RE050A.

Článek ContiForceContact: Stvořena pro závodní okruhy byl publikován 29. července 2016 v 00.00 v rubrice Letní pneu. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...