Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3: Vše pro bezpečnost

Tagy:  novinka, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, bezpečná, ekologická, UHP, prémiová

Sponzorované odkazy:

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3: Vše pro bezpečnost

Před pár dny přišel významný americký hráč na pneumatikářském poli Goodyear se třetí generací oblíbené vysoce výkonné pneumatiky (UHP) Eagle F1 Asymmetric. Jak napovídají první testy, pneumatika bude bezpečná a zařadí se na špičku ve své kategorii.

Pneumatika je určená pro vysoce výkonné vozy střední a vyšší třídy. Nabízí vynikající brzdnou dráhu a skvělé manipulační vlastnosti. Díky tomu se jedná o optimální ovladatelnost na suché i mokré vozovce.

Jak již sám název napovídá, pneumatika má asymetrický vzorek. Dezénu dominují čtyři široké obvodové drážky, z nichž jedna – ta na vnější straně – je o něco tenčí. Mezi obvodovými drážkami jsou šikmo umístěny krátké, ale široké lamely, které bezpečně odvádí vodu během jízdy v nepříznivém počasí. Vedle toho je běhoun poset malými kulatými „důlky“, které zvyšují komfort při cestování.

3 technologie pro kratší brzdou dráhu

Krátká brzdná dráha je hlavním kladem pneumatiky a to díky Active Braking Technology. Jedná se o inovovaný obrys profilu žeber a bloky běhounu (není plochý, ale konvexní). Vše dohromady funguje tak, že se kontaktní plocha vozovky a pneumatiky při vyšším zatížení, které vzniká při brzdění, zvyšuje a tím se zároveň zkracuje brzdná dráha. Kromě toho pomáhá vysoký počet zářezů v druhé a třetí řadě dezénových bloků. Tyto zářezy vytváří záběrové hrany, které na mokru „řezají“ vodní film a pneumatika má tak lepší přilnavost za deště.

Další technologií je běhounová směs s přírodními pryskyřicemi s názvem Grip Booster Technology, která umožňuje pneumatice přizpůsobit se nepatrným nerovnostem na vozovce. To spolu se směsí odolnější vysokým teplotám znamená jistější ovládání vozidla, lepší handling a ještě kratší brzdnou dráhu na suché i mokré vozovce.

Třetí významnou inovací nové generace pneumatik Goodyear Eagle F1 Asymmetric je Reinforced Construction Technology. Díky nejnovějším zesilujícím materiálům pod pryží spolu s asymetrickým dezénem se podařilo snížit valivý odpor, aniž by byla jakkoliv negativně poznamenána přilnavost. Nižší valivý odpor přitom znamená menší spotřebu a menší opotřebení pneumatik.

Nová Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 opět posouvá hranici bezpečnosti. Foto: www.goodyear.euNová Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 opět posouvá hranici bezpečnosti. Foto: www.goodyear.eu

330 000 testovacích kilometrů

Vývoj pneumatiky trval 36 000 hodin jen proto, aby byla pneumatika nejen co nejvíce výkonná, ale také maximálně bezpečná. Více než pět tisíc testů probíhalo v pěti zemích – kromě 3800 zkoušek na testovacích tratích proběhlo dalších 1200 ještě v reálném provozu. Dohromady to dělalo 330 000 kilometrů. Zbývá jen dodat, že tato pneumatika bude k dostání ve 41 velikostech od 17 do 20 palců, samozřejmě nebude chybět RunOnFlat verze.

Segment vysoce výkonných pneumatik je perspektivní trh zejména v Evropě, dle interních prognóz Goodyearu se růst v dalších letech nezastaví. Dle prvních nezávislých testů bude tato pneumatika patřit mezi špičku a tak je třeba hledat alternativy v prémiovém segmentu. Konkurenci pro Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 může být zejména Michelin Pilot Super Sport, Continental Sport Contact 6 nebo Bridgestone Potenza S001.

Článek Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3: Vše pro bezpečnost byl publikován 30. června 2016 v 00.00 v rubrice Letní pneu. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...