V čem jsou zimní a letní pneumatiky lepší než celoroční?
Máte v plánu ušetřit tím, že si místo letních a zimních pneumatik budete kupovat jedny celoroční pneumatiky? Pak si důkladně přečtěte níže uvedené řádky, které Vám řeknou, proč to není dobrý nápad…
Celoroční pneumatiky lze bezpečně používat do doby, než teplota klesne pod 7 °C. Na Balkáně či Pyrenejském poloostrovu s tímto produktem skutečně můžete vystačit po dobu celého roku. V podmínkách České republiky se však od cca listopadu do cca února neobejdete bez zimních pneumatik, protože:
- celoroční pneumatiky nabízí pouze omezený výkon na sněhu
- celoroční pneumatiky mají zhoršené jízdní vlastnosti při teplotách do 7 °C. Jedná se především o brzdnou dráhu, podpora ovladatelnosti vozu
Proč zrovna 7 °C?
Směsi, ze které jsou zhotoveny letní a celoroční pneumatiky při teplotě pod 7 °C tvrdnou, tj. dezén pneumatiky poskytuje řidiči menší podporu. Naproti tomu směs, ze které je vyrobena zimní pneumatika, si zachovává pružnost i při teplotách pod bodem mrazu.
Nejen použitá směs
Výhodou zimních pneumatik není pouze použitá směs, ale i podoba vzorku, který v případě celoročních pneumatik není přizpůsoben tomu, aby:
- byl i na sněhu schopen poskytnout dostatečný grip (vzorek zimních pneumatik není jen hrubší, ale také hlubší)
- odvádět ven sníh či břečku
Bohužel, celoroční pneumatiky slouží hůře i v létě (v porovnání s letními pneumatiky). Tento typ „gumy“ tak spíše než univerzální řešení představuje nekončící kompromis. S celoročními pneumatikami se v létě i zimě budete muset smířit s horšími jízdními vlastnostmi, než které ostatním řidičům poskytují jejich letní, resp. zimní pneumatiky.
Pokud jde o argument, že díky celoročním pneumatikám nemusí řidič kupovat 2 sady „gum“, což znamená nemalou finanční úsporu, zde lze argumentovat tím, že za dobu, za kterou řidič sjede jednu sadu zimních a jednu sadu letních pneumatik, bude potřebovat více než 2 páry celoročních pneumatik (celoroční pneumatiky se v létě sjíždí více, než letní pneumatiky a v zimě o něco méně, než zimní pneumatiky). V horizontu cca 2 motoristických sezón vychází řešení střídání zimních a letních pneumatik levněji, než používání celoročních pneumatik.
Článek V čem jsou zimní a letní pneumatiky lepší než celoroční? byl publikován 26. listopadu 2015 v 15.15 v rubrice PR články. Autorem článku je Inzerce. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Prémiové = bezpečné pneu 25.10.2017 00.00
- Celoroční pneumatiky? Nebezpečný kompromis 21.01.2012 00.00
- CEAT - pneu z Indie 04.03.2011 00.00
- Celoroční pneumatiky nabízí úspory, ale... 19.03.2020 00.00
- Zima končí. Potřebujete nové pneu? 10.03.2015 21.45
Top 10
- Goodride SW608 si řidiči chválí. Dá se jim věřit?
- Sailun: Mladý čínský výrobce se snaží
- Co se starými pneumatikami? Zkuste výkup!
- BestDrive Winter: Novinka letošní zimy
- Autoklub ČR radí: Pneu Nankang nebrat
- Pneumatik Torque vznikají ročně miliony
- Barum Quartaris: "Utajená" celoroční pneumatika
- Stojan na pneumatiky: zbytečnost nebo šikovný pomocník?
- Goodyear - největší výrobce pneumatik na světě
- Dębica Frigo 2: Novinka, která při testu v Alpách uspěla
Tagy
testování zimních pneumatik hustění pneumatik Continental pojištění Torque půjčovna automobilů Sailun výkup pneumatik Goodyear Goodride
Doporučujeme
Vybírejte pneumatiky chytře. I levnější pneumatika bez marketingu může být kvalitní a bezpečná. 100% objektivní testy a recenze pneumatik od vás, řidičů.