Autoklub ČR radí: Pneu Nankang nebrat
Sponzorované odkazy:
Tradiční test zimních pneumatik udělal také Autoklub České republiky. Tentokrát zvolil rozměr 185/50 R 15 T a do testu zařadil pneumatiky ze segmentu prémiového, středního i budget – na tento se v souladu se zvyklostmi českých řidičů více zaměřil.
V testu se objevili nejznámější značky na českém trhu v porovnání s přirozenými i novými konkurenty. V testu nejlépe obstály prémiové pneumatiky Continental ContiWinterContact TS 850, následovaly modely z ekonomického segmentu v pořadí Semperit Speed-Grip 2 a Sava Eskimo S3+. Uspokojivých výsledků dosáhly dále pneu značky Hankook Winter i*cept RS W442. Obutí Nexen Winguard Sport a Riken Snowtime B2 bylo hodnoceno pouze jako dostatečné a nevyhovující výsledky byly zaznamenány u pneu Nankang Snow SV2, a to především díky výkonu na sněhu.
Zatímco na mokru a suchu zvítězila prémiová Continental, na sněhu o 0,6 % lépe bodovala ekonomická volba a u českých motoristů oblíbená Sava, která tak potvrdila dlouhodobý dobrý zimní standard.
Nankang: Nejlepší na suchu, nejhorší na mokru a sněhu
Zajímavé výsledky nabídl test brzdné dráhy na suchém povrchu. Zatímco s nejlepší pneumatikou v tomto testu (Nankang) již vůz stál, na obutí Riken měl ještě stále rychlost přes dvacet km/h a zastavil až o 2,8 metrů dále. Pneumatiky Nankang byly nejlepší také při handlingu na suchém povrchu, třebaže subjektivně měli jezdci nejlepší pocit na pneumatikách Continental. V obou případech skončili na chvostu pneu Riken. Skvělé vlastnosti pneumatik Nankang na suchu jsou ale vykoupeny katastrofickými výkony na mokru a na sněhu.
Test příčného aquaplaningu, ke ktrému může dojít při jízdě v koleji plné vody, zvládly nejlépe pneu Hankook následovány značkami Nexen a Continenatal. Nankang byl poslední. „V případě vzniku příčného aquaplaningu Autoklub ČR doporučuje neměnit prudce směr jízdy a držet natočení kol. Pokud je to nutné, je efektivnější umístit pneumatiky s hlubším dezénem dozadu, protože ten lépe udrží vozidlo na vozovce při souběžném snížení rychlosti s větší efektivitou na zadních brzdách,“ píše se v zhodnocení testu. Podélný aquaplaning nejlépe zvládly pneu Continental, poslední byly opět Nankang, ovšem i ty měly problémy až při rychlosti nad 70 km/h. Nankang se ukázaly nejnebezpečnější také při handlingu na mokrém povrchu, což je v podstatě test simulující nebezpečí nehody v regionálním provozu. I zde se ukázaly jako nejlepší Continental.
Stejně tak, tedy vítězství Continentalu, dopadl test brzdění s podporou ABS, zde však byly poslední pro změnu pneu Riken. Ze 100 km/h na nulu zastaví Continental po 63,8 metrech, Semperit potřebují 65,9 metrů a Sava 70,8 metrů. To jsou podle Autoklubu ČR dobré výsledky. Pneu Riken ale potřebovaly o 18 metrů více a vůz na nich jel rychlostí 46,5 km/h ve chvíli, kdy ten s pneumatikami Continental již stál. Při brzdění s podporou ABS na sněhu pak nejlépe obstály pneumatiky Sava. Byly dobré také v záběru na sněhu, zde se o prvenství dělí s continentaly.
Decibely? Na EU štítky nehleďte!
Nexen s asymetrickým dezénem zvítězily v hodnocení hlučnosti, poslední byla Sava – rozdíl ve vnější hlučnosti při rychlosti 50 km/h je 2,3 dB. Stejně tak Nexen zvítězil v subjektivním hodnocení akustického a jízdního komfortu. V hodnocení valivého odporu byly lepší jen Continental. Zde bylo možné porovnat skutečnost s údaji na EU štítcích – opět se potvrdil jistý rozpor mezi naměřenou skutečností a údaji na štítcích.
(Podmínky typické české zimy nehovoří pro koupi pneumatik Nankang. Foto: Martin Singr) *]
Testování se uskutečnilo ve švýcarském Ulrichen. Pneumatiky v rozměru 185/50 R 15 T jsou například pro třetí generaci Škody Fabia, „sedmičkového“ golfa nebo i pro VW Touran. Test rovněž sledoval různé typy dezénů, tedy rozdíly mezi asymetrickou a směrovou konstrukcí. „Zimní dezény s bohatým lamelováním mají lepší záběr na sněhu, lépe brzdí na mokru, mají však horší odvod vody,“ zjistil testovací tým.
Test Autoklubu ČR v plném znění zima-doprava.jpg .
Článek Autoklub ČR radí: Pneu Nankang nebrat byl publikován 31. října 2015 v 00.00 v rubrice Informace a Zimní pneu. Autorem článku je Martin Singr. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Výběr zimních pneumatik usnadní informační štítky 19.09.2013 15.15
- Test zimních pneumatik odhalil čtyři nebezpečné 17.10.2012 00.00
- Hustění pneumatik: Jak na to? 15.05.2012 00.00
- Pneumatiky.cz - online prodej pneumatik 06.11.2010 06.00
- Barum, Continental a Michelin – dlouhodobě nejlepší značky zimních pneumatik 07.10.2014 21.45
Top 10
- Goodride SW608 si řidiči chválí. Dá se jim věřit?
- Sailun: Mladý čínský výrobce se snaží
- BestDrive Winter: Novinka letošní zimy
- Autoklub ČR radí: Pneu Nankang nebrat
- Pneumatik Torque vznikají ročně miliony
- Výměna kol svépomocí není žádná věda
- DMACK: Motorsportem k progresivnímu růstu
- Stojan na pneumatiky: zbytečnost nebo šikovný pomocník?
- Protektory: levná volba pro ty, kteří nejezdí denně
- Indický výrobce Apollo je mladý a ambiciózní
Tagy
testování zimních pneumatik hustění pneumatik Continental pojištění Torque půjčovna automobilů Sailun výkup pneumatik Goodyear Goodride
Doporučujeme
Vybírejte pneumatiky chytře. I levnější pneumatika bez marketingu může být kvalitní a bezpečná. 100% objektivní testy a recenze pneumatik od vás, řidičů.