Dunlop Grandtrek SJ6/SJ5: S SUV zimou bezpečně

Tagy:  Dunlop Grandtrek, zimní, SUV, 4x4

Sponzorované odkazy:

Dunlop Grandtrek SJ6/SJ5: S SUV zimou bezpečně

Teploty se dostávají stále blíže k bodu mrazu a zimní pneumatiky jsou nezbytností. Zejména pak majitelé vozů SUV a 4×4 potřebují obutí, na které se mohou stoprocentně spolehnout. Takovou pneumatikou je Dunlop Grandtrek SJ6/SJ5.

Jedná se o pneumatiku určenou pro silniční využívání (SJ5) i do terénu (SJ6), která vyniká zejména v brzdném výkonu a ovladatelnosti na sněhu. Je to díky jedinečné směsi Silica-Plus, jejíž mikroskopické hroty v běhounu zajišťují vysokou přilnavost na ledu. Tyto hroty nejsou běžným okem ani viditelné, ale jak se zdá, fungují dokonale.

Dvojčata z Ameriky

Vzorek pneumatiky, který patří mezi směrové, je velmi členitý, jak se na zimní obutí patří. Využívá celkem šest obvodových drážek, které ve spolupráci s příčnými drážkami zajišťují rychlý a efektivní rozptyl vody. Přesto ale dle interních testů výrobce nejsou vlastnosti na mokru tak dokonalé jako na sněhu (hodnota F podle EU-štítku). Na suchu je pak chování ještě o trochu slabší. Ačkoliv je rozdíl velmi malý a rozhodně se nejedná o pneumatiky, se kterými by se měl člověk bát vyjet za deště či za suchu, v podmínkách české zimy je to přeci jen trochu nepříjemné zjištění.

Samozřejmě se nejedná o jednu pneumatiku, spíše jde o jakási „dvojčata“. Zatímco Dulop Grandtrek SJ5 má pás jen mírně zakřivených drážek kolmých na ty obvodové, na které plynule navazují lamely ve tvaru písmene S, vzorek verze SJ6 charakterizují velké bloky oddělené širokými drážkami.

Jízda s těmito pneumatikami je pohodlná, Dunlop Grandtrek SJ6 jsou navzdory svému velice robustnímu vzhledu zároveň velmi tiché, o SJ5 ani nemluvě. Hodnota 73 – 76 dB v závislosti na rozměru je v segmentu pneumatik pro „velké“ vozy slušný výsledek. Je to díky dezénu pneumatiky, který kromě nízké hlučnosti zajišťuje i rovnoměrné opotřebení a tím se prodlužuje životnost pneumatiky. Hodnota palivové účinnosti podle štítku EU je na známce E, což je u těchto pneumatik průměr.

„Sourozenec“ a konkurence

O něco lepší variantou, určenou však spíše pro silné vozy SUV, je Dunlop Grandtrek WT M3. Tyto pneumatiky mají o poznání „civilnější“ vzhled, kuriózně jsou o něco levnější, ale také mají hodnoty ohledně brzdných vlastností a ovladatelnosti na všech površích (s výjimkou sněhu) lepší, jsou více tiché a kromě toho mají speciální směs běhounu s vysokým obsahem siliky, díky které je elastická i při nízkých teplotách. Není divu, že je schválena jako tovární pro mnoho silných vozů německé provenience – jsou to modely Porsche Cayenne, VW Touareg, Mercedes-Benz G-Class a Audi Q7.

Dunlop za sebou má více než 125 let historie, což je údaj, kterému se může jen málokterý výrobce rovnat. Přesto jsou i jiné zimní pneumatiky vhodné pro vozy SUV a 4×4. Jmenujme například pneumatiky skandinávského Nokianu, který má písmena SUV přímo v názvu pneumatik odvozených od modelů pro „malá“ auta. Například Nokian WR G2 SUV je skvělou volbou. Na podobné úrovni s těmito výrobci je i americký GoodYear. Zvolit lze například model Wrangler UltraGrop určený pro terén nebo UltraGrip SUV spíše na silnici. Velmi kvalitní jsou i Bridgestone z Japonska. Třeba model Blizzak LM-80 EVO pro větší vozy nelze jinak než doporučit.Dunlop Grandtrek SJ6 je na první pohled obutí do terénu. Foto: www.dunlop.euDunlop Grandtrek SJ6 je na první pohled obutí do terénu. Foto: www.dunlop.eu

Článek Dunlop Grandtrek SJ6/SJ5: S SUV zimou bezpečně byl publikován 24. listopadu 2014 v 00.00 v rubrice Zimní pneu. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...