Conti e.Contact boří hranice ekologičnosti

Tagy:  Continental, Conti e.Contact, hybrid, elektromobil, novinka, vývoj

Sponzorované odkazy:

Conti e.Contact boří hranice ekologičnosti

Mnoho nových technologií a procesů, které mají za cíl zvýšit přilnavost za mokra a zároveň snížit valivý odpor zahrnuje novinková pneumatika Conti e.Contact, speciálně vyvinutá pro používání na vozech s alternativním pohonem.

Tato pneumatika má dle výrobce o pětinu nižší valivý odpor oproti konvenčním pneumatikám, ale zároveň nabízí brzdný výkon, který si s nimi v ničem nezadá. To umožnila kombinace pokročilých technologií při vývoji. Ovladatelnost a brzdné vlastnosti na suchu jsou stejné jako pneumatiky Continental pro sedany. Akorát logo „BlueEco“ na bočnici dává jasně najevo, že to tato pneumatika myslí s ekologií vážně.

Vše pro nižší valivý odpor

Pneumatika má vnitřní tření částic směsi a polymerů nižší než u běžných gumárenských směsí. Je to díky nově vyvinutým Green Chill sloučeninám a oxidu křemičitém. Za zmínku jistě stojí také technologie Aeroflex, jde o přepracovány bočnice nové pneumatiky, nyní jsou více flexibilní a mají menší aerodynamický odpor a rovněž valivý odpor. Díky tomu se v pneumatice ztrácí méně energie a poklesly turbulence.

Další speciální přísady, které však Continental z pochopitelných důvodů tají, poskytují lepší manipulaci a brzdný výkon na suchých vozovkách. Co je ale důležitější, to jsou vlastnosti na mokré vozovce, které jsou často v přímém konfliktu s valivým odporem. Speciálně konfigurovaná dvojice hydro-lamel v blocích dezénu rozbíjí vodní film v kontaktní ploše a brzdná dráha na mokrém povrchu je tak velmi krátká. Velkou měrou se na lepší přilnavosti na mokrém povrchu podílí i dezén rychle odvádějící vodu pryč z běhounu pneumatiky.

Pneumatika speciálně vyrobena pro auta na elektřinu, to je Conti e.Contact. Foto: www.continental-tires.comPneumatika speciálně vyrobena pro auta na elektřinu, to je Conti e.Contact. Foto: www.continental-tires.com

Nejde ale zdaleka jen o valivý odpor. Plug-in hybridy i elektromobily jsou při jízdě čistě na elektřinu velmi tiché. Zatímco u konvenčních vozidel přehluší odvalování pneumatik motor auta, tady tomu tak není. Vývojáři se proto museli zaměřit na minimalizaci hluku uvnitř interiéru. Technologie ContiSilent představuje tenkou vrstvu z polyuretanové pěny, připevněné k vnitřní straně běhounu. Ta snižuje vibrace a tedy i hluk uvnitř vozidla.

Roky vývoje

Vývoj v Continentalu začal již v roce 2011, při testování se uplatnily vozy na elekřinu, tzv. plug-in hybridy a pneumatika tak byla koncipována pro uplatnění právě na hybridních vozidlech. Automobily jako Opel Ampera, BMW 5 ActiveHybrid, Lexus LS 600h nebo Porsche Cayenne S Hybrid teď nemusí hledat kompromis mezi přilnavostí na mokré vozovce a nízkým valivým odporem – Conti e.Contact nabízí obojí.

Jedná se stále o relativně nový segment vozů s velkým potenciálem do blízké budoucnosti a to souvisí s vysoce komplexními výrobními procesy. Continental tak bude tyto pneumatiky vyrábět ve francouzské továrně v Sarreguemines, která disponuje vším potřebným pro vznik novinkových pneumatik. Studie Continentalu hovoří o počtech okolo osmi procent hybridů mezi osobními vozy do roku 2020. A to už bude slušný tržní podíl.

Ekologické pneumatiky však samozřejmě nevyvíjí jen Continental. Lídrem mezi energeticky úspornými pneumatikami je Michelin, který se této problematice věnuje již více než dvacet let. Dobře jsou známé také „zelené“ pneumatiky od Pirelli a na rostoucí počet elektromobilů reagoval nedávno také japonský Bridgestone. Směr „zelených“ pneumatik jde zkrátka napříč celým pneumatikářským odvětvím.

Článek Conti e.Contact boří hranice ekologičnosti byl publikován 8. září 2014 v 00.00 v rubrice Informace a Letní pneu. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...