Nexen N8000: Levná, sportovní… ale průměrná

Tagy:  Nexen, N8000, N9000, pneu z Asie, levné, UHP

Sponzorované odkazy:

Nexen N8000: Levná, sportovní… ale průměrná

Zatímco u prémiových nebo ekonomických značek pneu má člověk obvykle jasno, co kupuje, u obutí Nexen mírně tápe. Jde o pneumatiky, které nejsou žádná extra třída, ale na běžné ježdění bohatě stačí a navíc bodují velmi lákavou cenou. Jakousi výstavní skříní značky jsou pak pneumatiky určené pro maximální výkon.

Letní Nexen N8000 řadí výrobce mezi UHP (Ultra High Performance) pneumatiky. Vyznačují se asymetrickým dezénem běhounu, vnější zóna pomáhá lepší manipulaci, vnitřní strana pneumatiky pak zlepšuje výkon pneumatiky na mokré vozovce. Čtyři rovné podélné drážky doplněné příčnými žebry pomáhají směrové jízdní stabilitě při vysokých rychlostech a rovněž zlepšují odezvu reakce pneumatik na řízení.

Trakci na silnici, zejména v situaci, kdy je pokrytá vodou, zlepšují příčné drážky na pneumatice. V zatáčkách zlepšuje ovladatelnost a stabilitu tuhé rameno Block Design-Enhanced. Rychlostní index pneumatik je W a Y, tedy 270 a 300 km/h. Po českých silnicích nejezdí mnoho aut, které by tyto pneumatiky nutně potřebovaly…

Co říkají testy?

Pneumatiky Nexen N8000 v rozměru 225/45 R17 si vybral pro otestování také renomovaný německý dTest. A výsledek? Žádná sláva, známka „uspokojivě“ sice nevypadá na první pohled nijak skvěle, nicméně stejné ohodnocení získaly i prémiové pneumatiky jako Pirelli Cinturato P7 nebo Bridgestone Potenza S001. Oproti zmínění pirellce je pak Nexen N8000 téměř za poloviční cenu (3050 a 1800 Kč). A to je hlavní devizou těchto pneumatik, v testu patřily k nejlevnějším. Kromě nich známku „uspokojivě“ nebo lepší dostaly jen pneumatiky s cenou od 2300 výše. Levnější byly jen jediné – High Performer Sport HS-2, které ale jsou pouze „dostatečné“.

Nevýhodou pneumatik Nexen N8000 je, že se hodně rychle opotřebovávají, v tomto hodnocení byly nejhorší v testu a tak se nehodí pro řidiče, kteří jezdí často a velké vzdálenosti. Co se týká vlivu pneumatiky na spotřebu pohonných hmot, přestavují tyto gumy průměr. Slušné hodnocení si vysloužila i hlučnost pneumatik, zejména vnitřní, není nijak vysoká. Hodnota 71 dB vnější hlučnosti je nejnižší ze všech testovaných pneumatik.

Ještě vyšší výkon: N9000

Kdo požaduje od pneumatik Nexen maximální výkon, měl by zvolit spíše model N9000. Sportovní pneumatiky Nexen N9000 mají směrový dezén. Pneumatice dominují čtyři dlouhé podélné drážky přes celou pneumatiku, které pomáhají chránit posádku proti aquaplaningu. Vzorek uprostřed pneumatiky pomáhá směrové jízdní stabilitě při vysokých rychlostech a poskytuje lepší odezvu na řízení. Design je doplněný líbivými lamelami na krajích, které zlepšují výkon v zatáčkách při vysokých rychlostech. Více příčných drážek ve tvaru písmene Z zajišťují skvělý odvod vody a lepší přilnavost na mokré vozovce.

Nexen N8000 nejsou moc známé, bodují zejména cenou a solidní kvalitou. Foto: www.nexentireusa.comNexen N8000 nejsou moc známé, bodují zejména cenou a solidní kvalitou. Foto: www.nexentireusa.com

Ačkoliv se jedná o výrobce z Asie, resp. z Koreje, jsou to pneumatiky poměrně kvalitní a tradice sahá až do roku 1956, do roku 2000 ale nesla tato společnost název Woosung. Nexen je spojení slov další a století. Nexen je jedním z nejvýznamnější asijských výrobců pneumatik, na domácím trhu má dvacetiprocen­tní podíl.

Článek Nexen N8000: Levná, sportovní… ale průměrná byl publikován 15. dubna 2013 v 00.00 v rubrice Letní pneu. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...