Pneumatiky: Vše co potřebujete vědět před přezutím
Při současné vrcholící zimě asi málokoho napadne přezouvat na letní pneumatiky, nicméně začátek jara se nezadržitelně blíží a tak jistě nebude na škodu připomenout si, co vše udělat a co naopak nedělat při výměně pneumatik.
Pneumatiky se mění, když se venkovní teplota delší dobu drží nad sedmi stupni. Řidiči, kteří mají zimní pneumatiky s příliš sjetým vzorkem si na autě nechávají tyto gumy i v létě a „dojíždí je“. Názory na tyto praktiky jsou různé, jisté však je, že tyto pneumatiky v létě nefungují, vzhledem k odlišné směsi, ze které jsou vyrobeny, optimálně. Rozhodnete-li se pro takové řešení, počítejte s horšími vlastnostmi zejména v horkých letních dnech.
Jestliže budete přeci jen pneumatiky měnit, je třeba zkontrolovat, jestli letní pneumatiky neztratily přes zimu trochu vzduchu. Stačí vzít kompresor a za pár vteřin máte jasno. Kdo nemá kompresor, musí si najít benzinku, kde mají dofukování pneumatik s tímto pomocníkem a případně rovnou pneumatiky i dohustit. Kromě toho si pneumatiky pořádně prohlédněte, zdali nejsou někde viditelně poškozeny.
Vše je nachystáno, jdeme měnit pneu! Pro jistotu se doporučuje založit kola, která zůstanou na zemi, kameny a zatáhnout ruční brzdu. Není vůbec nic příjemného, když auto z heveru „sjede“. Pak se povolí šrouby – zejména u předních kol se pak ve vzduchu protáčí. Stačí ale povolit, není třeba je sundávat zcela. Dále se dle typu heveru umístí zvedák na správné místo a auto se zvedne. Disk i s pneumatikami se sundá, nasadí nový, a uchytí se šrouby. Po spuštění auta na zem se šrouby jen dotáhnou a vše se opakuje na druhé straně.
Připravte se na možné problémy
Problém je, když jsou matky sundané a kolo pořád drží na autě. V takovém případě se nabízí jako řešení matky opět nasadit, ale neutahovat, rozjet se a zabrzdit. Trochu brutální, ale účinné, říkají motoristé. Další potíž může být, když po výměně kol auto „táhne“ na jednu či druhou stranu. Proto je radno sjet do pneuservisu – kola zde vyváží, takže auto pojede rovně a rovněž se budou pneumatiky rovnoměrně opotřebovávat.
Zbývá už jen uklidit po sobě. Nejdříve zimní pneu umyjte, nechte uschnout a pak je uschovejte na temné místo, kde není ani moc teplo ani zima, neřku-li mráz. Kola s disky je možné skládat na sebe nebo zavěsit na zeď, pokud snad máte kola bez disků, ty je třeba vyskládat vedle sebe, tedy ve stejné podobě, jak jsou na voze. Ale v případě kol bez disků probíhá přezouvání v pneuservisu a ty občas nabízejí i uskladnění mimo sezónu.
Pokud však letní pneu ještě nemáte, můžete je koupit v e-shopu www.pneu360.cz.
Článek Pneumatiky: Vše co potřebujete vědět před přezutím byl publikován 25. února 2013 v 15.30 v rubrice PR články. Autorem článku je Martin Singr. Pro diskusi slouží komentáře (1).
Podobné články
- Pneumatiky na traktor 25.02.2016 21.45
- Obujte si správné pneumatiky 23.12.2015 02.00
- Celoroční pneumatiky? Nebezpečný kompromis 21.01.2012 00.00
- Tuning: Pneumatiky nestojí stranou 31.07.2017 00.00
- Pneumatiky – co možná nevíte 28.02.2011 00.00
Top 10
- Goodride SW608 si řidiči chválí. Dá se jim věřit?
- Sailun: Mladý čínský výrobce se snaží
- Co se starými pneumatikami? Zkuste výkup!
- BestDrive Winter: Novinka letošní zimy
- Autoklub ČR radí: Pneu Nankang nebrat
- Pneumatik Torque vznikají ročně miliony
- Barum Quartaris: "Utajená" celoroční pneumatika
- Stojan na pneumatiky: zbytečnost nebo šikovný pomocník?
- Goodyear - největší výrobce pneumatik na světě
- Dębica Frigo 2: Novinka, která při testu v Alpách uspěla
Tagy
testování zimních pneumatik hustění pneumatik Continental pojištění Torque půjčovna automobilů Sailun výkup pneumatik Goodyear Goodride
Doporučujeme
Vybírejte pneumatiky chytře. I levnější pneumatika bez marketingu může být kvalitní a bezpečná. 100% objektivní testy a recenze pneumatik od vás, řidičů.