Bridgestone Blizzak LM-32C: Kvalita pro dodávky

Tagy:  Bridgestone, Blizzak LM-32C, dodávky, lehké nákladní vozy, přilnavost, novinka

Sponzorované odkazy:

Bridgestone Blizzak LM-32C: Kvalita pro dodávky

Užitkové vozy mohou sice jezdit na pneumatikách pro osobní vozy, ale není to úplně ideální. Lepším řešením je využít pneu určené přímo pro tento typ aut. Jednou z alternativ je japonská Bridgestone Blizzak LM-32C.

Tato relativní novinka je určena pro užitkové vozy odvozené od osobních vozů a malé užitkové vozy s celkovou hmotností do 3 tun, v tomto segmentu nahrazuje „dvaatřicítka“ model LM-18C. V porovnání s ní má nová pneumatika výrazně vyšší trakci na sněhu, lépe brzdí na mokru a vydrží o více jak 10 % déle, což potvrdily i zkoušky životnosti, které dělali v Bridgetone. Dále se prokázalo, že na poháněné nápravě je o jednadvacet procent rovnoměrnější opotřebení.

Spojení protichůdných cílů

Delší životnosti bylo dosaženo díky vývoji nové směsi pro vrchní vrstvu běhounu, směrového dezénu a nových lehčích konstrukčních materiálů. Tato nová směs použitá ve vrchní vrstvě běhounu má vysoký obsah siliky a díky tomu je rovněž zlepšena přilnavost na mokru a snížen valivý odpor. To vše při současném zvýšení odolnosti vůči opotřebení. Podařilo se tak spojit tři zdánlivě protichůdné cíle.

Konstrukce pneumatiky zahrnuje i nový lehký, ale zároveň vysokopevnostní nárazník a optimalizovaný tvar kostry. To zajišťuje vysokou odolnost v náročném provozu lehkého užitkového vozu. Třeba i s těžkým nákladem je vůz na těchto pneumatikách suverénní a stabilní.

Směrový dezén běhounu vychází z pneu Blizzak LM-32 pro osobní vozy a stejně jako její předloha je optimalizována pro jízdu na sněhu a mokru bez kompromisů v oblasti ovladatelnosti na suchu. Na vzorku našla uplatnění kombinace pokrokových lamelových technologií Bridgestone, která je v různých blocích a pod různými úhly. Díky tomu je maximalizován celkový počet hran a přilnavost na uježděném sněhu je lepší.

Příčné drážky, které jsou více objemné, vytváří při jízdě na sněhu velké střižné síly a díky tomu je přilnavost na čerstvě napadaném, měkkém sněhu, velmi dobrá. K lepšímu účinku pomáhají hluboké podélné drážky, které rychle odvádí vodu a rozbředlý sníh ze stopy a tím snižují riziko vzniku aquaplaningu. Tuhost bloků zvyšují spojovací můstky a technologie 3D lamel společnosti Bridgestone v ramenních oblastech.

Bridgestone Blizzak LM-32C nabízí kvalitní jízdu pro řidiče dodávek. Foto: www.bridgestone.czBridgestone Blizzak LM-32C nabízí kvalitní jízdu pro řidiče dodávek. Foto: www.bridgestone.cz

A co stálo za uvedením nové pneumatiky řady Blizzak s tradicí již od roku 1988 na trh? „Pneumatikou LM-32C reagujeme na aktuální poptávku po těchto rozměrech pneumatik a zároveň jsme ji připravili pro vozidla nových velikostí,“ říká José Enrique Gonzalez, ředitel marketingu a podpory prodeje ve společnosti Bridgestone Europe. I řidiči dodávek tak nyní mohou posoudit, zda je pravda, že slovo Blizzak znamená kombinaci bezpečnosti na zimních silnicích a vysokého výkonu.

Pneumatiky Blizzak LM-32C, které nesou označení speciálních zimních pneumatik M+S (mud + snow, neboli bláto a sníh) a nechybí jim na bočnici symbol sněhové vločky, se dodávají od loňského roku v celkem devíti rozměrech pro ráfky s průměrem 14 až 16 palců, s profilovými čísly 60–70 a rychlostními indexy R (170 km/h) a T (190 km/h).

Kupte si pneumatiky za skvělou cenu na www.pneumatiky.cz!

Článek Bridgestone Blizzak LM-32C: Kvalita pro dodávky byl publikován 5. ledna 2013 v 00.00 v rubrice Zimní pneu. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...