Blíží se zima, vhodný čas koupit nový vůz
Listopad již tradičně znamená neodvratný příchod zimy. Pneumatiky již mají vyměněné snad všichni, kteří hodlají jezdit i v zimě, ale sníh a led na vozovkách je jen jeden z mnoha znaků tohoto ročního období z pohledu motoristy…
Těmi dalšími bývá obvykle špatně startující vůz, nepříliš výkonné topení nebo zamrzající zámek. Že již nyní skřípete zuby a čekáte podobné situace i letos? Možná je na čase prohlédnout si inzeráty, projít autobazary, navštívit se svým starým autem kovošrot a vyměnit tento vůz za něco novějšího. Nostalgie musí jít stranou, novější auto je pohodlnější, ekologičtější, má většinou nižší spotřebu a i přes prvotní nezvyk se motorista po pár dnech nebude chtít vrátit – na lepší se zvyká dobře.
Starý vůz skončí ekologicky
A jak skončí starý vrak? I v Česku dobře funguje ekologická likvidace vozidel a tak mohou jít obavy o planetu stranou. Vše se děje tak, aby nebyla ohrožena ani příroda, ani lidé. Provozní náplně, které ve vraku zůstaly (poslední decilitry pohonných hmot, zbytky oleje, či brzdová kapalina) umí moderní přístroje odsát, únik a vsáknutí do půdy tedy nepřichází v úvahu. Pneumatiky končí v ideálním případě na recyklaci, po které se z nich stanou opět pneumatiky nebo třeba mříž na kanál, své zpracovatele v ČR má i molitan ze sedaček. Cennými surovinami, které lze z vozu získat a opět využít, jsou pochopitelně také sklo, ocel, zinek nebo hliník.
Aby bylo loučení se starým vozem o něco snazší, nabízí některé kovošroty i tisíc korun odměnou za vrak. Není to sice takové terno jako šrotovné, které bylo před pár lety zavedeno v Německu (a u nás se zvedla vlna nespokojenosti se stavem v ČR), ale zanedbatelné peníze to zrovna také nejsou.
Aby ale motorista dostal co nejvíce peněz, nesmí automobilu chybět hlavní části. Jinými slovy musí autovrak obsahovat karoserii, motor, převodovku, nápravy a případně i nosný rám. Menší součástky jako například rozdělovač, startér, alternátor nebo interiér vrak obsahovat nemusí. Pokud je vůz po požáru, je možné ho zlikvidovat ekologicky. Pokud třeba zručný kutil staví svépomocí domácí traktůrek a nutně potřebuje motor, vůz může být přesto ekologicky zlikvidován. Jen bude za chybějící součástku účtován poplatek.
Naopak není problém, když motorista jezdí ekologicky, tedy na LPG či CNG. I takto upravené automobily je možné ekologicky zlikvidovat, jen je třeba nejprve vyjmout nádrž. Majitel však opět nic neplatí.
Nejen autovraky
Kovošrot ale obvykle nevykupuje jen železo. Pár korun platí i za odevzdání staré autobaterie, za kabely, staré elektromotory, nebo i jiné předměty z oceli, zinku, niklu, mosazi, bronze nebo z mědi. Většinu barevných kovů, které lze najít v garáži, si kovošrot rád vezme a ještě za jejich odevzdání zaplatí. Seriózní obchodníci pak striktně dodržují zákon a předměty, které zjevně pocházejí z trestné činnosti, prostě nevykoupí. Jsou i kovošroty, které vykupují papír i jiné obalové materiály, například PE fólie. Zkrátka cokoliv nepotřebujete, to lze odevzdat v kovošrotu.
Článek Blíží se zima, vhodný čas koupit nový vůz byl publikován 14. listopadu 2012 v 16.45 v rubrice PR články. Autorem článku je Martin Singr. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Top 10
- Goodride SW608 si řidiči chválí. Dá se jim věřit?
- Sailun: Mladý čínský výrobce se snaží
- Co se starými pneumatikami? Zkuste výkup!
- BestDrive Winter: Novinka letošní zimy
- Autoklub ČR radí: Pneu Nankang nebrat
- Pneumatik Torque vznikají ročně miliony
- Barum Quartaris: "Utajená" celoroční pneumatika
- Stojan na pneumatiky: zbytečnost nebo šikovný pomocník?
- Goodyear - největší výrobce pneumatik na světě
- Dębica Frigo 2: Novinka, která při testu v Alpách uspěla
Tagy
testování zimních pneumatik hustění pneumatik Continental pojištění Torque půjčovna automobilů Sailun výkup pneumatik Goodyear Goodride
Doporučujeme
Vybírejte pneumatiky chytře. I levnější pneumatika bez marketingu může být kvalitní a bezpečná. 100% objektivní testy a recenze pneumatik od vás, řidičů.