Nokian Hakkapeliitta 7: Bezpečně po sněhu a ledu

Tagy:  Nokian, Hakkapeliitta 7, hřeby, zimní, legislativa, jezero, pozemní komunikace, pokuta

Sponzorované odkazy:

Nokian Hakkapeliitta 7: Bezpečně po sněhu a ledu

Pro severské podmínky vznikla pneumatika Hakkapeliitta 7 tradičního finského výrobce Nokian. Stejně jako předchozí modely této řady, i tento má hřeby, které zajišťují skvělý záběr na sněhu a ledu. Podle výrobce se pneumatika svojí přizpůsobivostí na vnější podmínky podobá chameleonovi.

Nokian Tyres drží zajímavé prvenství, v roce 1934 totiž vyvinul jako první na světě pneumatiku pro drsné zimní podmínky. Již o dva roky později přišel model Hakkapeliitta. Tyto pneumatiky jsou speciálně vytvořeny pro kruté severské zimy a v dnešní době představují jedny z celosvětově nejproslulejších řad zimních pneumatik.

Nokian Hakkapeliitta 7 je pneumatika, která kombinuje skvělou přilnavost s vysokým komfortem. Jízda je prý navíc velmi tichá. Plynulé a tiché jízdy se podařilo dosáhnout díky inovační technologii Air Claw, která se inspirovala u výrobců běžecké obuvi – vzduchové tlumiče zmírňují a pohlcují nárazy při kontaktu pevně uchycených hřebů s vozovkou a díky tomu je jízda pohodlnější a tišší. Kromě toho se snižuje odírání a opotřebení pneumatiky při kontaktu s vozovkou a také hřeby vydrží déle.

Směs běhounové pryže se skládá z přírodního kaučuku, směsi siliky a řepkového oleje. Každá složka má své opodstatnění – řepkový olej zvyšuje odolnost běhounu vůči odírání a zajišťuje přilnavost v tradičních zimních podmínkách, na ledu a na sněhu. Díky silice má pak pneumatika nižší valivý odpor a tím dochází ke snížení spotřeby paliva a škodlivých emisí.

Směrový dezén zajišťuje větší jízdní stabilitu a lepší jízdní vlastnosti. Středová část běhounu je vhodná pro jízdu na holém asfaltu, navíc podpěrné žebro v této části zvyšuje stabilitu pneumatiky, především pak boční přilnavost. Oblast ramen je dostatečně rovná a úzká, díky tomu jsou hřeby rovnoměrně rozmístěné po celé ploše běhounu. Samočisticí schopnosti pak zaručují, že se v pneumatice neusazují zbytky sněhu či sněhové břečky.

Pneumatiky Nokian Hakkapeliitta 7 v rozměru 225/40R18 navíc figurovaly v zajímavém rekordu – byly obuty na elektrickém vozidle ERA (Electric RaceAbout), které uhánělo po zamrzlém jezeře rychlostí 252,09 km/h.

V ČR jen do terénu

Ačkoliv jsou pneumatiky s hřeby vynikajícím pomocníkem na sněhu a ledu, v Česku se vlivem relativné mírné zimy moc neuplatní. Nepřeje jim ani legislativa, kde se píše, že „není dovoleno používání pneumatik s protiskluzovými hroty pro všechna vozidla, s výjimkou vozidel záchranné služby. Tento zákaz platí i pro vozidla v mezinárodním provozu“.

Nicméně kdo chce, může s těmito pneumatikami jezdit mimo pozemní komunikace, například v terénu nebo na polygonu. Druhá možnost je používat je na veřejně nepřístupných účelových pozemních komunikacích, ovšem se souhlasem vlastníka této cesty. Občas se objeví nápad jezdit na zamrzlém jezeře, ale k tomu je potřeba výjimečně mrazivá zima.

Motorista, který se přesto rozhodne pneumatiky obout, může dostat pokutu od 1500 do 1500 Kč, v blokovém řízení pak do 2000 Kč, informoval pneumag.cz sekretář Autoklubu ČR pro bezpečnost Václav Špička. Postihnout lze i provozovatele takového vozidla pokutou do 5 000 Kč, u podniků do 50 000 korun. Rovněž řidič, resp. provozovatel zodpovídá za škody na komunikaci, které mohou hřeby způsobit.

Kupte si pneumatiky za skvělou cenu na www.pneumatiky.cz!

Článek Nokian Hakkapeliitta 7: Bezpečně po sněhu a ledu byl publikován 2. listopadu 2012 v 00.00 v rubrice Zimní pneu. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (1).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...