Yokohama - svezení jako ve WTCC
Sponzorované odkazy:
Pár slov úvodem
The Yokohama Rubber Company, Limited, jak se tento japonský výrobce pneumatik nazývá celým jménem, má svoje sídlo v Tokiu, ačkoli, jak sám název napovídá, založena byla v Yokohamě, kde jsou také dodnes největší továrny. V současné době podnik zahrnuje 9 závodů po celém Japonsku. Yokohama zaměstnává více než 17,5 tisíce pracujících a obrat činí více než 4 biliony amerických dolarů. Její velikost dokládá i to, že vlastní tři okruhy, na kterých testuje svoje produkty. I proto je sedmým největším výrobcem pneumatik. Její portfolio je také široké, nabízí v podstatě všechny typy pneumatik včetně těch poměrně specifických. Zimní a letní pneumatiky pro osobní, lehké užitkové i velké nákladní automobily jsou samozřejmostí. Krom toho se zde vyrábí i jiné ostatní gumové zboží, jako jsou různé řemeny, pásy, sportovní náčiní, hadice apod.
Pohled do historie
Historie Yokohamy se odvíjí od roku 1917, kdy ji založil Suekichi Nakagawa za přispění japonské společnosti Yokohama Cable Manufacturing a amerického BF Goodrich. Výroba pneumatik se rozjela až roku 1919, kdy byla dokončena továrna v Hiranumě. Jednalo se o pneumatiky bez vyztužení, pouze z plátna (většinou z plachtoviny). Zlom nastal o 2 roky později, kdy se začaly vyrábět pneumatiky vyztužené drátem. Byly třikrát odolnější a ihned si získaly velkou oblibu. Ve dvacátých letech se také výrazně zvedl odbyt gumových řemenů, které se používaly místo zastaralých kožených. Na mezinárodní trh vstoupila roku 1934 a těsně před druhou světovou válkou začala vyvíjet a používat syntetickou pryž. Za války se společnost specializovala na pneumatiky a jiné gumové součásti do letadel a v rámci pokrytí poptávky otevřela další dvě dodnes fungující továrny.
Poválečný rozkvět
V rámci poválečné obnovy bylo roku 1952 ředitelství společnosti přemístěno z Yokohamy do Tokia. O dva roky později došlo na výrobu bezdušových pneumatik. Roku 1957 se stala Yokohama první japonskou gumárnou, která používala syntetický kaučuk. Období 60. a 70. let bylo érou četných organizačních změn a snah o expanzi na zahraniční trhy. S tím roku 1963 přichází i změna oficiálního názvu na The YOKOHAMA Rubber Co., Ltd. V této době také nastoupily na scénu radiální pneumatiky, nejprve pro osobní vozy, za dva roky i pro nákladní. Poslední desetiletí jsou potom ve znamení rozšiřování svého působiště do všech koutů světa, otevírání nových poboček apod. V současné době se značka prezentuje hlavně jako dodavatel pneumatik pro Mistrovství světa WTCC cestovních vozů.
Kupte si pneumatiky za skvělou cenu na www.pneumatiky.cz!
Článek Yokohama - svezení jako ve WTCC byl publikován 10. března 2011 v 00.00 v rubrice Výrobci. Autorem článku je Marek Pouzar. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Yokohama Avid Ascend: Revoluční pomerančový olej 15.06.2013 00.00
- dTest radí: Jaké pneu na letošní zimu? 15.10.2015 00.00
- Testy rozhodly: Nejlepší je Continental 25.03.2012 00.00
- Test Autoklubu ČR: Co koupit na SUV? 31.03.2017 22.00
- Zimní pneumatiky: Jak to vidí autokluby? 22.12.2016 00.00
Top 10
- Goodride SW608 si řidiči chválí. Dá se jim věřit?
- Sailun: Mladý čínský výrobce se snaží
- Autoklub ČR radí: Pneu Nankang nebrat
- BestDrive Winter: Novinka letošní zimy
- Pneumatik Torque vznikají ročně miliony
- Výměna kol svépomocí není žádná věda
- Indický výrobce Apollo je mladý a ambiciózní
- DMACK: Motorsportem k progresivnímu růstu
- Stojan na pneumatiky: zbytečnost nebo šikovný pomocník?
- CEAT - pneu z Indie
Tagy
testování zimních pneumatik hustění pneumatik Continental pojištění Torque půjčovna automobilů Sailun výkup pneumatik Goodyear Goodride
Doporučujeme
Vybírejte pneumatiky chytře. I levnější pneumatika bez marketingu může být kvalitní a bezpečná. 100% objektivní testy a recenze pneumatik od vás, řidičů.